marți, 29 martie 2016

Violenta in gradinita/scoala




„A lupta contra violenţei şcolare înseamnă a ameliora calitatea relaţiilor şi a comunicării între toate persoanele angrenate în actul educaţional.”   
                                                                                                      Dardel Jaouadi





   Violenţa umană este, fără îndoială, una dintre temele recurente ale societăţilor contemporane. Preocuparea pentru manifestările de violenţă, dilemele privind creşterea criminalităţii şi a cauzelor ei, strategiile de prevenire şi combatere a acestor fenomene reprezintă subiecte de reflecţie pentru lideri de opinie, politicieni, jurnalişti şi, mai ales, pentru cercetători din diferite domenii ale ştiinţelor sociale.(link>>)
         Violenta in scoli este, din pacate, un adevar al societatii noastre. Se manifesta in diferite forme iar scoala devine spatiul in care conflictele dintre elevi sau dintre elevi si adulti evolueaza. Acest tip de violenta se poate manifesta verbal, psihic sau fizic.
      Cele mai multe dintre violentele petrecute in mediul scolar, in Bucuresti, sunt lovirile; motivele acestora sunt puerile si nu justifica cu nimic violenta. S-au observat scoli in care violenta a devenit un fel de traditie sau un obicei – poate sa fie vina scolii, sau a managementului/ a sistemului de paza, sau a zonei in care se afla scoala. Ne-am astepta insa ca, indiferent de importanta pe care o dau educatiei, toti sa-si doreasca siguranta copiilor. Acest tip de violenta produce urmari atat fizice cat si psihice.



Definirea violenţei şcolare este un proces continuu

   Una dintre definiţiile mai cuprinzătoare este cea a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, după care violenţa înseamnă „ameninţarea sau folosirea intenţionată a forţei fizice sau a puterii contra propriei persoane, contra altuia sau contra unui grup, unei comunităţi care antrenează sau riscă puternic să antreneze un traumatism, un deces sau daune psihologice, o dezvoltare improprie sau privaţiuni.”

VIOLENŢA ESTE PREZENTĂ ÎN PESTE 75% ŞCOLI DIN ROMÂNIA!!!!! 

      Unul dintre factorii care poate afecta comunicarea şi relaţiile ce se stabilesc în acest mediu este violenţa şcolară. Dardel Jaouadi spune: lupta împotriva violenţei şcolare are ca rezultat ameliorarea relaţiilor şi a comunicării între persoanele implicate în activitatea educaţională. Acest lucru este esenţial pentru desfăşurarea activităţilor educaţionale, care au ca scop formarea de personalităţi armonioase, active şi creatoare, în concordanţă cu cerinţele individuale şi sociale.(sursa>>)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu