"Şcoala Altfel", o săptămână fără presiunea clopoţelului
Opinii și percepții asupra acestui program
Atmosfera din "săptămâna altfel", o premieră pentru învăţământul românesc, a fost una specială, fiind trăită atât de elevi, cât şi de profesori cu sentimentul câştigării unor experienţe noi.
"În contextul celor trei săptămâni de la începutul anului şcolar irosite cu nişte teste predictive care nu-şi vor dovedi vreodată relevanţa, a unor zile de iarnă târzie care au închis porţile multor şcoli, această «săptămână altfel» se plasează nepotrivit în calendarul anului şcolar.
Dar, având un orar echilibrat construit, cu cinci zile de activităţi variate pentru toate clasele - activităţi în şcoală - acordarea primului ajutor, educaţie pentru sănătate, workshop-uri de alegere a carierei şi anti-violenţă sau vizionare de filme româneşti şi străine, şi în aer liber - jocuri şi competiţii sportive, promenade culturale prin Bucureşti, Sibiu, Hunedoara, săptămâna aceasta îşi arată beneficiile prin implicarea deopotrivă a profesorilor şi a elevilor, în vederea demonstrării, sistematizării, aplicării, consolidării «pe teren» a cunoştinţelor deja predate sau discutate la clasă" spunea un profesor de biologie.
Dar, având un orar echilibrat construit, cu cinci zile de activităţi variate pentru toate clasele - activităţi în şcoală - acordarea primului ajutor, educaţie pentru sănătate, workshop-uri de alegere a carierei şi anti-violenţă sau vizionare de filme româneşti şi străine, şi în aer liber - jocuri şi competiţii sportive, promenade culturale prin Bucureşti, Sibiu, Hunedoara, săptămâna aceasta îşi arată beneficiile prin implicarea deopotrivă a profesorilor şi a elevilor, în vederea demonstrării, sistematizării, aplicării, consolidării «pe teren» a cunoştinţelor deja predate sau discutate la clasă" spunea un profesor de biologie.
"Indiferent de ce meserie o să avem în viitor, fie că o să devenim medici, jucători de fotbal sau avocaţi, ar trebui să nu ne mărginim la a fi doar atât. Idealul oricăruia dintre noi trebuie să fie un om universal cu multiple cunoştinţe şi abilităţi. Proiectul «Şcoala Altfel» ne-a învăţat exact ce anume avem de făcut în această privinţă. Ne-a fost foarte greu să ne hotărâm la ce activităţi să participăm: puteam să învăţăm despre acordarea primului ajutor, să vizionăm filme în limba franceză, să jucăm volei sau şah şi multe altele. Indiferent de activitatea pe care o alegeam, ştiam cu certitudine că vom avea ceva de învăţat în orele petrecute acolo.
Am învăţat cât de important este ajutorul imediat pe care îl putem da unei persoane aflate în pericol şi că ne putem întâlni cu această situaţie oricând, iar acum suntem pregătiţi atât teoretic cât şi practic. Am învăţat că trebuie să alegem cu foarte mare responsabilitate drumul pe care îl vom urma în viaţă şi că, indiferent de ce carieră o să avem, banii nu trebuie să fie un scop, ci doar un mijloc. Vizitele la operă, la teatru sau la muzee ne-au atras atenţia asupra nevoii de cultură, asupra faptului că există o lume şi dincolo de Facebook. Activităţile desfăşurate în cadrul acestei săptămâni ne-au dat ocazia să învăţăm lecţii importante, lecţii care, pe măsură ce vor fi aprofundate, ne vor ajuta să ne formăm ca oameni", a spus Cătălin, elev în clasa a XI-a.
Nici elevii din clasele mai mici nu au pierdut o săptămână, ci au învăţat lucruri noi, au mers în locuri pe care nu le-au mai văzut până atunci, s-au jucat, au vizitat muzee, au vizionat filme, au aflat cum sunt fabricate unele obiecte, au încondeiat ouă sau au plantat flori şi copaci.
"Şcoala altfel" poate fi dovada că atât profesorii, cât şi elevii sunt în căutarea unei relaţii umane, prietenoase, relaxate, în care chiar şi cele mai grele lecţii pot deveni simple.
sursa: mediafax.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu